-
Recent Posts
Recent Comments
- Det börjar likna en trädgård | Haargaard on Pelargoner, pelargoner, pelargoner
- Slog gamla hundgården på fikarasten | Haargaard on Det värsta är slaget i nedre hagen
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Träning
Löpning #15/50
Löpning #15/50 12,6 km. Efter två dagars vila, eller vila och vila, grävande men vila från löpningen tänkte jag att det kunde vara dags för en 12:a igen. Förutom hundmötet vid 6 km flöt rundan med Fille på rätt bra. … Continue reading
Löpning #14/50
#14/50 10 km. Fille drog som vanligt och tycker att det går på tok för långsamt. Hugo har fått upp flåset och sinkar inte längre. Kan även bero på att det är roligare att springa lös vilket också ger möjlighet … Continue reading
Löpning #13/50
#13/50 12 km. Åkte hem tidigare från jobbet för att hinna springa medan det var ljust. Istället blev det att hantera en tonåring som gick bärsärk och sparkade och kastade saker omkring sig. Dessutom ett besök av polisen för att … Continue reading
Löpning #12/50
#12/50 12 km. Fjärde löprundan på lika många dagar om jag nu räknar den där lilla fjutten i fredags. Har sedan jag hakade på den här utmaningen minst dubblat träningsdosen om inte t o m tripplat den. Börjar undra så … Continue reading
Löpning #11/50
#11/50 10 km. Ett bättre pass. Inte riktigt lika tungt som det brukar vara. Fille är så taggad inför varje ställe vi passerar där han någonsin mött en jycke så han hänger extra i draget redan 50-100 m före. Även … Continue reading
Löpning #10/50
#10/50 1,8 km. Ska väl kanske inte räknas egentligen men jag var faktiskt ute och sprang även om det var kort. Lilleman (9) kom hem taggad efter skolan och berättade att de hade sprungit en km på skolan idag. Har … Continue reading
Löpning #9/50
#9/50 12 km. Skulle springa korta rundorna men återigen bad Fille så snällt att få springa den längre rundan och verkligen höll ut åt andra hållet där vi annars ska svänga av så visst blev det den längre. Jag är … Continue reading
Löpning #8/50
#8/50 10,1 km. Idag får det nog räknas som ett hardcore pass även om det inte var tillräckligt långt egentligen. Ett riktigt skitväder, kallt, blåsigt och det regnade småspik på tvären. Ett riktigt kallt och blött regn, vidrigt! Provade att … Continue reading
Löpning #7/50
#7/50 5,3 km. Tog en runda med bara barfotaskorna och pannlampan. Lämnade två mycket besvikna hundar hemma och sprang själv. Det var länge sen. Det dåliga samvetet gnagde men så fick det bli. Blir ännu värre att bara den ene … Continue reading
Löpning #6/50
#6/50 12 km Ligger i fas med springandet. Det trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle göra… ens så här tidigt under utmaningen. Skulle kunna låtsas som att jag är en hyfsad löpare med tiderna jag får under Fillevarvet men … Continue reading