När det förvuxna (o)gräset blir klippt börjar det faktiskt likna en trädgård igen. Det är egentligen inte mycket till gräsmatta, mest en massa ogräs. Men som sonens kompis pappa tröstade mig med första sommaren i Rucklet: bara klipp och håll efter så reder gräsmattan upp sig. Och det gör den faktiskt. Åtminstone som en illusion av en gräsmatta. Det får duga.
Pelargonerna behöver mer kärlek. Det får bli en annan dag.

Kommentarer
No Trackbacks.