-
Recent Posts
Recent Comments
- Det börjar likna en trädgård | Haargaard on Pelargoner, pelargoner, pelargoner
- Slog gamla hundgården på fikarasten | Haargaard on Det värsta är slaget i nedre hagen
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Hundar
Efter storm kommer solsken
Efter en uschlig natt med regn och storm vaknade jag upp till ett fortfarande ganska blåsigt väder men en alldeles fantastisk vårdag med en stor värmande sol på en klarblå himmel. Kånkade ner en träsoffa från vinden i ladan, lastade … Continue reading
Dog Management med Gerard O´Shea
Har tillbringat fredagskvällen på en mycket intressant och inspirerande föreläsning i Dog Management av Gerard O´Shea på Halmstad Hundarena. En riktig estradör till föreläsare som bjöd på mycket kroppsspråk och många skratt. Tyvärr kommer jag väl ha glömt det mesta innan … Continue reading
Underbart vårväder och jag snörvlar på
Lilleman är tillbaka i skolan. Jag snörvlar, är heltäppt och nyser på. Ett underbart vårväder ute. Här sitter jag i soffan och jobbar med en lätt ångestkänsla för att såna här dagar borde njutas utomhus i vädret. Fast det hade … Continue reading
Hugo sover spjärn
Det enda positiva med en diskmaskin som är paj är att jag får ändan ur att fixa disken tidigare på kvällen så istället för att nu börja med disken tänker hon skrälla med att försöka komma i säng före midnatt. … Continue reading
Hugo sätter jordspettet på plats
De senaste dagarna har Hugo ägnat sig åt att sätta jordspettet på plats. Frågan är om det är dags att se över installationen om det nu påkallar hans uppmärksamhet..? En liten filmsnutt. Fille, han gör sitt bästa för att få … Continue reading
Löpning #11/50 Spring time edition
#11/50 4,1 km. Planen var att springa när lilleman hade fotbollsträning men han bangade träningen. Då blev planen att ha en vilodag. Hundarna tyckte det var en dålig idé så planen blev istället att köra till Långåsspåret och springa ett … Continue reading
Hugo med plåtmage
Häromdagen fick Hugo fatt på en kaviartub från metallåtervinningen. Den tyckte han tydligen var smaskens för jag hittade lite spridda rester av tuben tuggade. Dock inte så många rester så att det kan ha varit hela tuben. Resten var spårlöst … Continue reading
Närhet och lördagsmys
Det är mysigt i soffan hemma i rucklet.
Snyltkatten fastnade på bild till slut
Hugo låg och sov på soffan fram på nattkröken. Helt plötsligt studsade han upp i full vakt. Blev rörigt ett tag innan jag lyckades lokalisera vad det var som fick Hugo och även katterna att gå igång så. Det var … Continue reading
Köttsoppa tyckte tydligen Hugo var gott…
Hade tagit fram en köttbit med ben från frysen och skulle göra något av den igår. Kom att tänka på tråden om köttsoppa häromdagen så för första gången i mitt liv (tror jag) kokade jag köttsoppa. Skar köttet i bitar, … Continue reading
Posted in Byrackor, Glutenfritt, Hundar, Mat
Tagged Byrackor, Glutenfritt, Hundar, Köttsoppa, Mat
Leave a comment