-
Recent Posts
Recent Comments
- Det börjar likna en trädgård | Haargaard on Pelargoner, pelargoner, pelargoner
- Slog gamla hundgården på fikarasten | Haargaard on Det värsta är slaget i nedre hagen
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Träning
Löpning #23/50
#23/50 7,6 km. Regn på tvären och ca 4 plus efter en morgon med snö på tvären. Lagom kul väder att springa i. Försökte in i det längsta att hitta någon ursäkt för att slippa ge mig ut och springa. … Continue reading
Löpning #22/50
#22/50 7,6 km. Efter lunchen på jobbet kom jag på att det var en bra dag att inviga de nya icebugsen i Långåsspåret. Jobbade en stund till innan jag åkte hem, bytte om, packade in hundarna i bilen och körde … Continue reading
Löpning # 21/50
#21/50 12,5 km. Men vad hände nu..? Sprang iväg med Fille som var helt galen efter att ha vilat från löpning i två dagar. Det är ändå rätt uppfriskande när han är så lycklig så jag tänkte att jag försöker … Continue reading
Löpning #20/50
#20/50 5,6 km. Var inte helt enkelt att få in en springtur idag men kom på att jag kunde springa på lunchen. Ovan vid att packa träningsväska som jag är glömde jag givetvis polarklockan med tillbehör men det går ju … Continue reading
Löpning #19/50
#19/50 7,6 km. Hade inte blivit ledsen alls om jag lyckats hitta någon undanflykt för att slippa springa som jag hade kunnat köpa. Tyvärr gjorde jag inte det… Var i alla fall för sliten för att känna att det där … Continue reading
Polar vaknade äntligen till liv
Fick äntligen i måndags respons från Polar via Outdoorexperten där jag köpte klockan. Fick iväg klockan i onsdags och döm om min förvåning när det låg ett paket från Polar i brevlådan idag. När de väl vaknade till liv blev … Continue reading
Löpning #18/50
#18/50 10 km. Fy f-n så strävigt och motigt. Fille brukar normalt ha brått men idag var han helt galen. Det där att springa och försöka hålla uppe fart och samtidigt bromsa är inte helt smidigt att få till. Kom … Continue reading
Äntligen ett par Icebugs att springa i!
Idag hann jag hämta dem på vägen hem från jobbet. Hela förra vintersäsongen längtade jag efter ett det här. Ett par Icebugs, Pytho2-L BUGrip. Hoppas, hoppas att de fungerar bättre än de där trä-över-skorna-dubbarna som förstörde mina stackars tånaglar som … Continue reading
Löpning #17/50
#17/50 12 km. Kan konstatera att det fungerar finfint att springa i mörkret med pannlampan. Den lyser upp bra. Batterierna tar slut lite fort bara. Fast idag kom jag på att jag kunde sänka från fullt fräs på ljuset till … Continue reading
Löpning #16/50
#16/50 9,4 km. En, två minusgrader. Ingen snö eller halka. Det här var perfekt springväder! Bättre kan det nästan inte bli… Gick lätt första rundan med Fille med ett hyfsat tempo. Jag laggade knappt de stunder han inte drog. Kändes … Continue reading