Category Archives: Löpning

Löpning

Men vad hände nu..? Försökte få med tonåringen på springturen för att jag verkligen inte hade lust att springa och tänkte slippa undan med en femma. Han vägrade. Så jag kopplade Fille och drog iväg. Det gick som hejsan. Det … Continue reading

Posted in Löpning, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Löpning

Hade bestämt att jag skulle springa idag efter jobbet när jag kom tillbaka till hotellet. Hade inte riktigt planerat in den mycket magra dieten som blev under dagen. Lite blandade nötter, några spröda majsbröd och lite vatten är sannerligen ingen … Continue reading

Posted in Löpning, Träning | Tagged , | Leave a comment

Löpning

Efter två dagar med qigong och två dagars grävning var jag lite lagom mör men kom på att det nog var läge för en springtur så att hundarna skulle få lite motion. Imorgon åker jag iväg och blir borta minst … Continue reading

Posted in Löpning, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Löpning

Kom på i bilen på vägen hem från jobbet att det kanske var dags att springa. Var lite bekymrad att glaset vatten jag hällde i mig det sista innan jag körde hem skulle ställa till bekymmer. Det gjorde det inte. … Continue reading

Posted in Löpning, Träning, Uncategorized | Tagged , , | Leave a comment

Löpning

Hade inte planerat för någon springtur men när gästerna åkt försökte jag få med tonåringen på en femma. Gick bet. Slängde på mig springkläderna och drog iväg med Fille. Var lite orolig att allt te skulle ställa till bekymmer men … Continue reading

Posted in Löpning, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Kan skönja slutet på slitet

Som en orm ringlar den fram över gårdsplanen, grävschakten. Värmde upp inför springturen med att gräva en sisådär tre meter till. Börjar bli rätt mör i grävkroppen vid det här laget… … men nu är det nära. Ett par meter … Continue reading

Posted in Löpning | Leave a comment

Dagens träning, styrketräning och löpning

Varför inte ta en dålig dag och göra något vettigt av ledsenhet och frustration. Ett grävpass sitter aldrig fel… Här började jag idag. Försökte ge mig på gårdsplan med spaden men insåg snabbt att det här kommer ta lååååång tid. … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning | Leave a comment

Svart vallmo – en fantastisk blomma

Sådde svart vallmo för några år sen och hoppades att de skulle fröa av sig och återkomma. Hade gett upp hoppet men i år är där en igen. En helt fantastisk blomma! Vi rev altanen i våras för att bygga … Continue reading

Posted in Islandshästar, Löpning, Trädgård, Träning | Leave a comment

Fille på egna äventyr

Hugo och jag tog oss en springtur. Det var Hugos tur idag. Jag har känt av springturen från igår med Fille. Var två veckor sen jag sprang med Fille senast eftersom han varit beordrad vila av veterinären p g a … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning | Leave a comment

Hugo blev visst lite trött…

Tog en chansning och väntade inte alltför länge mellan frukost och springtur innan jag tvingade ut mig med Hugo. Hade lite hållkänning strax efter halva rundan men på en ok nivå. Kollade på grannens vimpel för att välja rätt håll … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning | Leave a comment