-
Recent Posts
Recent Comments
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Fågelholk passande för stare uppspikad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Hundar
Löpning #10 Höst 2015
#10 9,4 km. Ajajaj, varför gör jag detta mot mig..? Jo just det, för lyckliga hundar så klart! Ju längre tid det går mellan löprundorna desto stirrigare blir de. Nu sover de gott ikväll i alla fall. Gissar att även … Continue reading
Testar färskfruset foder till hundarna
Fille har ett påverkat immunförsvar. Han har haft svampinfektioner på tassarna och i öronen. Medicinerade det och då frodades istället bakterierna på tassarna. Då medicinerades även det. Han har dessutom svullna och kliande ögon. Medicinerade med Prednisolon och det gick … Continue reading
Störtsköna Hugo
Han är inte riktigt som alla andra vår Hugo. Han kan vara den alldeles förfärligt jobbigaste av hundar när han får sina dampanfall, när han hittar på allt möjligt konstigt mer eller mindre dyrt att tugga sönder men han är … Continue reading
Stina har respekt med sig
Stina är ingen man som hund kommer för nära utan att det straffar sig. Hon klipper hellre till en extra gång för säkerhets skull än en gång för lite. Hugo håller sig motvilligt på behörigt avstånd från den viftande tassen … Continue reading
Löpning #8 Höst 2015
#8 10,2 km. 11an ligger hemma med hosta och 38,6 i feber. Tänkte att det var bäst att springa med hundarna om utifall att det är jag som står på tur. Blir så många dagar utan löpning för hundarna annars… … Continue reading
Löpning #7 Höst 2015
# 7 del 1 4,7 km. Efter uppehåll från löpningen en vecka var Fille både överlycklig och övertaggad när vi äntligen kom ut på en löprunda. Snacka om att köra skiten ur matten, 4,7 km med snittid 4,32 min/km. Det … Continue reading
Löpning #6 Höst 2015
#6 9,4 km. Förra veckan var laga förfall. Var förkyld. Ingen löpning. Har tyckt jag varit tillräckligt bra i flera dagar och har försökt tvinga ut mig men har inte lyckats. Har ägnat mig åt inridning av hästar istället. Men … Continue reading
Löpning #4 Höst 2015
#4 9,5 km. Jaaaa, jag sparkade ut mig, jag sprang, jag överlevde! Det går sannerligen trögt med den här löpningen. Snittar på en knapp mil var femte dag den här hösten än så länge. Ingen lysande frekvens direkt men jag … Continue reading
Hugo slösar ingen energi i onödan
Varför stå upp när man kan ligga ner och fördiska kastrullen..? Hugo äter liggandes. Varför slösa energi i onödan..?
Löpning #3 Höst 2015
#3 9,5 km. Hade idkat synnerligen starka påtryckningar på mig själv hela eftermiddagen för att jag skulle ta mig i kragen och springa när jag kom hem efter jobbet. Precis när jag kom in på gårdsplan gick åskan igång och … Continue reading