-
Recent Posts
Recent Comments
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Fågelholk passande för stare uppspikad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Hundar
Snyggingen Hugo
Han är en snygging vår Hugo!
Ubbe Snubbe övervakar arbetet
Ubbe Snubbe har intagit bästa platsen och tar sin uppgift att övervaka att matten sköter sitt uppdrag att få till årsredovisningen för god mansuppdragen korrekt. Hugo och Fille är inte riktigt att lita på. De har somnat ifrån…
Soffhäng med jyckarna
Här vare soffhäng med jyckarna… det är minsann inte lätt att ta mig ur det här gosträsket när jag väl hamnar här.
Löpning #8/2016
#8/2016 9,4 km. Har varit så där lite halvkrasslig ett tag. Inte sjuk men heller inte frisk. Det är väl nåt som härjar för 21an fick ont i halsen i torsdags och blev hemma från jobbet i fredags men det … Continue reading
Det finns glupska hundar och så finns det GLUPSKA Hugo
Det finns glupska hundar och så finns det GLUPSKA hundar. Som Hugo… som tydligen inte bara tuggat på utan även tuggat och svalt ett lock till en mjölkförpackning. Mmmm vad gott… Och hur vet matten det..? Jo… för att det … Continue reading
Såskoppen och studsbollen, Hugo och Fille
Tänk så olika individer de är Fille och Hugo. Hugo han ligger helt utslagen och sover gott efter löpningen. En riktig såskopp. Fille han letar desperat efter nåt kul att sysselsätta sig med. En riktig studsboll.
Löpning #4/2016
#4/2016 9,4 km. Gaah, ren envishet och pannbensträning. Det kom snö igår. Idag har det varit 2 plusgrader. Om det nu ska komma snö hade det ju varit trevligt om det hade kunnat hålla sig strax under nollan. Det här … Continue reading
Löpning #3/2016
#3/2016 9,4 km. Ha! Gjorde det igen… sprang före frukost alltså. I -8 grader och ett strålande vinterväder. Trivs nog egentligen allra bäst med att springa när det är kallt. Det går undan då. Eller åtminstone gick det första varvet … Continue reading
Posted in Hundar, Islandshästar, Löpning, Träning
Tagged Hundar, Löpning, Springtur, Träning
Leave a comment
Löpning #13 Höst, dec 2015
#13 10,1 km. Det är så lätt att tänka fy farao vad dåligt men nu tänker jag istället fy farao vad bra! Den där löplusten är inte direkt överhängande. Har haft lite småångest hela dagen över den här löpningen som … Continue reading
Städmarodörer
Har blivit ansatt av någon form av städambition. I lördagskväll lyckades jag få golvet i köket och hallen rent. Svabbade utav sjutton med den där ångmoppen. Sen kom söndagen med skitväder till och från. Det där med hundar med geggiga … Continue reading