Category Archives: Hundar

Hugo är trötter, nu är det natten

Nu är Hugo trötter, nu är det natten. Godnatt! Hur lång kan han bli egentligen..? Han är verkligen stor Hugo, både hög och lång. Får hoppas att han har vuxit klart nu… Ni kattägare, hur ser era soffhörnor ut därhemma..? … Continue reading

Posted in Hundar, Katter | Leave a comment

Buddha regerar över fördisken

Rör inte min fördisk, den är min, min, min…

Posted in Hundar | 2 Comments

Öronbekymmer, stackars Fille

I förrgår var jag till veterinären med kattskrället Sally och blev en tusenlapp fattigare. Igår var det dags att skicka ytterligare en tusenlapp. Den här gången var det Filles tur för ett veterinärbesök. Han har markerat besvär med örat ett … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Hugos kvällsrace…

När Hugo tycker livet är tråkigt, t ex en sväng varenda kväll, kör han ett race där han försöker och till slut med stor framgång får igång alla andra innan han kan komma till ro själv. Då brottas han med … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

En stunds vila i vårsolen – jomenvisstserru

Äntligen en skön vårdag! Första dagen när det verkligen har känts som att det finns hopp om en stundande vår. Har varit ute och fixat utan att ens sätta på mig varken mössa eller jacka. Takdropp, smältande snö med lite … Continue reading

Posted in Byrackor, Hundar | Leave a comment

Hästarnas morgonflyttrutin

En bister, bitande kall och vacker morgon. Hörde på radion igår att medeltemperaturen tydligen är 10 grader kallare än vad den normalt brukar vara så här års… det kan tyckas rätt onödigt. Så var det dags för morgonrutinen för hästarna … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Snorpan – arbetsrosabotör

Ni som brukar umgås med katter känner säkert igen det där att en katt som vill ha uppmärksamhet… hon ser till att få uppmärksamhet. Snorpan kom till soffan idag. Det var i o f s roligt för det har hon … Continue reading

Posted in Hundar, Katter | Leave a comment

Lite plock här och där så blev även jag mätt…

En hektisk dag, har knappt hunnit hem sen jag körde hemifrån i morse. Jobbat och sen blev det till att köra direkt till kursen för Gode män. Hade tänkt hinna hem emellan men så blev det inte… Drog i mig … Continue reading

Posted in Hundar, Mat | Leave a comment

Kraftigt bakslag på våren…

Det är så olika hur vi tänker. Jag kom upp i morse och utbrast “Neeeeej, det är ju alldeles vitt ute…”. Lilleman utbrast “Yeeaahhhh!”. Buddha roar sig med sin tunna… som vanligt. Fille och Hugo har kul i snön… Det … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Fille skadad och ännu en dust med elstängslet

Så kom de hem till slut byrackorna… klockan tre i natt behagade de dyka upp på farstukvisten rymlingarna, en sisådär 12 h senare. Hugo gick igång med värsta vaktalarmet så jag satt som ett frimärke i taket… snacka om brutalväckning. … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment