-
Recent Posts
Recent Comments
- Det börjar likna en trädgård | Haargaard on Pelargoner, pelargoner, pelargoner
- Slog gamla hundgården på fikarasten | Haargaard on Det värsta är slaget i nedre hagen
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
Arkiv
Kategorier
Meta
Tag Archives: Islandshästar
Färdigmålat för i år!
Första morgonsysslan i morse var att starta pannan som hade stannat igår kväll igen. Nu stannar den så fort det bara blåser på lite. Så har det inte varit innan. Dessutom jagade jag iväg hästarna till övre hagen så att … Continue reading
Ny hösilagebal på plats
Nu har jag gett upp med fodernätet. Utan upphängning fungerar det dåligt. Istället för mindre svinn blev det snarare mer svinn. Hästarna verkar också snabbt blivit fenor på att plocka ut maten genom nätet. Den här senaste balen knaprade de … Continue reading
Panna + blåst = kallt
Sitter här i soffan efter en slow morning. Har ABSOLUT INGEN lust att gå ut och starta pannan som la av redan igår kväll eftersom det BLÅSTE. Men ska jag ha varmvatten att duscha i efter springturen vill det till … Continue reading
Hästar i trädgården
Hästarnas hösilage är slut och förhoppningsvis kommer det en ny bal imorgon för nu börjar de bli väldigt hungriga. För att de skulle få lite gott att tugga på släppte jag in dem på gårdsplan och i trädgården en stund … Continue reading
Skitigt i stallet och inne
Ojojoj var tvungen att mocka när jag nattade hästarna… en hel skithög. Klart… En av fördelarna med lösdrift under det kyliga halvåret är att hästarna knappt är inne alls vilket innebär i stort sett inget mockande. Skönt! Värre är det … Continue reading
Kylslaget i rucklet
Inte rasslade pannan igång i natt precis som befarat. Något kyligt här inne i rucklet i morse men det kunde varit värre. Nu har jag i alla fall fått fart på panna. Hoppas att det är stiltje tills jag … Continue reading
Mat till folk och fä
Det är så skoj att komma hem efter en dag på jobbet och se vad byrackorna hittat på för roligheter under dagen. T ex kan ett paket grovsalt och lite blandat stulet ut pappers- och plaståtervinningen roa en stund. Frågan … Continue reading
Pannan är obstinat
Här börjar jag dagen med att berömma pannan… och vad fick jag för det..? Den har stannat två (!) gånger idag. Igår tuffade den på i storm men i dagens blåsväder ville den inte. Rörmokaren har lovat att komma hit … Continue reading
Hästarna i stormposition
Var ute en sväng vid 17-tiden för att titta till hästarna och lägga en sten för dörren till vita huset som jag hade glömt. Det friskade i rätt bra men var fortfarande uthärdligt blåsigt. Hästarna hade intagit någorlunda läposition med … Continue reading
Dagens stängsling
Dagens stängslingspass. Före och efter. Mycket nöjd med min arbetsinsats. Fanns inga möjligheter att slå ner stolpar här så träden får agera stängselstolpar. De är för roliga unghästarna. De är sociala, sällskapliga och så nyfikna. Lillskiten Loke hänger med … Continue reading