Var så ledsen att den fina rosa rosen, som skulle varit orange, dött i vinter. Tog tag i att klippa bort de döda grenarna. När jag så rensat bort ogräset runt rosen dök det upp små fina skott. Det är fortfarande liv i den döda rosen. Tänk att det ger sån glädje. Hoppas att det är en rotäkta ros så kommer den förhoppningsvis igen. Om jag inte slutgiltigt dödat den med allt frenetiskt ogräsrensande. Har jag väl maniskt börjat rensa kirskålsrötter går det liksom inte att sluta. För de tar aldrig slut.
-
Recent Posts
Recent Comments
- Slog gamla hundgården på fikarasten | Haargaard on Det värsta är slaget i nedre hagen
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
Arkiv
Kategorier
Meta






Pingback: Rosskotten verkar ta sig | Haargaard
Pingback: Nu slår snart den rosa rosen ut | Haargaard