Category Archives: Hundar

Hundburen på plats i bilen

Sociala medier är bra på många sätt. T ex för att köpa en bra begagnad hundbur till bilen och t o m få den hemlevererad från Eskilstuna. Tack! Var nog tur det hade varit en förevisning för tjugoåringen hur dörrarna … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar | Tagged , , , | Leave a comment

Smaskens med permanentpenna…

Då har Hugo roat sig lite igen då… En stöld av burken med lappar till planteringarna och en permanentpenna från köksbordet. Som tur är hade han inte lagt sig i soffan för att tugga sönder pennan i alla fall utan … Continue reading

Posted in #blogg100, Byrackor, Hundar | Tagged , , | Leave a comment

Sovstil à la Hugo

Han har verkligen en skön stil den där Hugo…

Posted in #blogg100, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Sågbladet av och pilstubben uppgrävd

Jaha, och där gick den superbraiga sågen åt fanders… bladet gick av. Men först hade den fått jobba hårt med flädern som tycker att den ska växa igenom stängslet till hundgården. Hoppas att det går att köpa nytt blad. Annars … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar, Trädgård | Tagged , , | Leave a comment

Apropå det där med ben…

… som jag skrev om igår. Här har Hugo roffat åt sig…

Posted in #blogg100, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Det finns ben och så finns det BEN

Det här är Filles ben… Det här är Hugos ben… Det är olika helt enkelt…

Posted in #blogg100, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Tänk den som bara fick sova…

Tror jag ska följa hundarnas exempel och försöka inta sovläge. Så trött, så trött. Men först ska köket röjas för där ser ut som ett bombnedslag.

Posted in #blogg100, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Löpning #33/50 Spring time edition

#33/50 4,7 km. Fick med hela familjen, tonåringen sprang med Fille, jag med Hugo och lilleman cyklade med. Kroppen är inte med på noterna. Ont, ont men efter ett par km gick det i alla fall lite lättare. En underbar … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar, Löpning, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment

En produktiv dag

Det blev en synnerligen produktiv dag idag. Förutom en 12 km löprunda har hästarna fått nytt vatten i hagen. Loke nyfiken i en strut måste så klart komma och kolla vad som händer.   Tvingade tonåringen att hjälp till att … Continue reading

Posted in #blogg100, Blommor, Bröd, Glutenfritt, Hundar, Islandshästar, Trädgård | Tagged , , , , , | Leave a comment

Efter storm kommer solsken

Efter en uschlig natt med regn och storm vaknade jag upp till ett fortfarande ganska blåsigt väder men en alldeles fantastisk vårdag med en stor värmande sol på en klarblå himmel. Kånkade ner en träsoffa från vinden i ladan, lastade … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar, Panna | Tagged , , , | Leave a comment