Category Archives: Löpning

Löpning #3/50 Summer edition

#3/50 7,7 km. Fyra varv i Långåsspåret. Två med Fille och två med Hugo. Vi jobbade på hyfsat bra. Småkyligt men Hugo tyckte ändå det var varmt och jobbigt. Tredje varvet gick så långsamt så långsamt. Sen fick han upp … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #2/50 Summer edition

#2/50 12,7 km. Har svårt att få mig ut och springa i värmen som är. Tycker det är så skönt när det är varmt och jag slipper frysa men det är plågsamt att springa, riktigt plågsamt. När den interna termostaten … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar, Löpning, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Löpning #1 summer edition

#1 3,9 km. Då var det dags för nästa löparutmaning, 50 löppass på 100 dagar summer edition. Hade väl egentligen tänkt vila några dagar till för att försöka få bukt med den här rätt trista förkylningen. Men så fick jag … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #45/50 Spring time edition Göteborgsvarvet 2014

#45/50 21,42 km. Är superdupernöjd med mig själv och dagens Göteborgsvarv. Nu kan jag sannerligen konstatera att träning ger resultat! Första milen på 56 min och hela varvet med officiell tid 2:08 h. Stoppade för en kissepaus på Hisingen så … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Göteborgsvarvsångesten är på plats

Har äntligen fått landa i soffan. Sliten och trött med den årliga Göteborgsvarvsångesten… Är åtminstone väldigt nöjd att ha lyckats fixa samåkning med mina nya kollegor! Var för trött för att orka laga riktig mat så det fick bli nödmat … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Leave a comment

Löpning #44/50 Spring time edition

#44/50 12 km. Kan jag pricka in regn så ska jag tydligen göra det… första sju km med Fille i mer eller mindre regn i stort sett hela rundan. Andra varvet med Hugo, solsken. Är rätt makalöst att det finns … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #43/50 Spring time edition

#43/50 4,8 km. Tjatade med mig tonåringen som fr o m imorgon faktiskt inte kommer att vara tonåring mer. Tvingade också med tioåringen på cykel.  Hela familjen med alltså. Tonåringen tog Hugo och jag spände fast draghunden Fille. Det började … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #42/50 Spring time edition

#42/50 10,2 km. Det var inte illa, några sekunder snabbare per km. Efteråt var det däremot illa. Ajajaj, kroppen vill inte riktigt vara med… den där falska ishiasen är inte att leka med.

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #41/50 Spring time edition

#41/50 5 km. Det blev Vårruset ikväll. Blev påmind om varför jag inte gillar att springa lopp… första km tog 7:18 att försöka tränga mig igenom. Höll på att inte få igång runkeeper vid starten. Det var inte den allra … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment

Löpning #40/50 Spring time edition

#40/50 9,5 km. Med 12 km igår så gick det aningens tungt idag men skam den som ger sig. Bara att bita ihop och kämpa på. Fille var så duktig. Två tantmöten som han bara snällt höll vänster och sprang … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment