-
Recent Posts
Recent Comments
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Fågelholk passande för stare uppspikad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Hundar
En lite höstruskig förmiddag
En så här lite höstruskig söndagsförmiddag kan det stundom vara trångt och mysigt i soffan.
Fille är nöjd, äntligen riktigt nära matte
Så blev det äntligen soffhäng med hundar, katter, te och godis. Fille är lycklig över att matte till slut satte sig så att han kunde lägga sig riktigt, riktigt nära.
Löpning #1 Höst 2015
#1 9,5 km. “Vilken seger” tänkte jag när jag sprang ner på vår grusväg och nästan var hemma igen efter löpningen idag. En seger över kroppen och psyket. Kroppen har börjat bråka allt mer igen. Måste försöka ta tag i … Continue reading
Allt är bekvämt bara det är nära matte
Hugo tycker allt är bekvämt bara det innebär att få vara hyfsat nära matte… här har han koll på matte i duschen.
Löpning #22 Sommar 2015
#22 9,5 km. Alltså jag är ju en knepig typ… Efter en arbetsvecka med alldeles på tok för lite sömn låg jag och halvsov nästan till kl 11. Det händer nästan aldrig så jag behövde väl förmodligen det. Har varit … Continue reading
Hur kul kan man ha med en sax..?
När matte är tråkig och ligger på knäna och rensar rabatter så sysselsätter man sig som jycke tydligen själv. Så här kul kan man som jycke ha det med mattes blomsax. Om inte annat så har de tuggat väldigt symmetrisk… … Continue reading
Mycket ska hinnas med
Äntligen en stund i soffan! Det är mycket som ska hinnas med. Först ut efter jobbet var det hundarna som fick sig varsin löprunda. Så var de motionerade och matten fick motion på köpet. Skrapade ihop drygt 9 km. Lagade … Continue reading
Löpning #21 Sommar 2015
#21 9,5 km. Fille i startgropen för att dra iväg Ca 20 grader, lite molnigt och en fläktande vind. Det fick bli en löprunda hemikring. Första gången på flera veckor. Alltså första gången med en löprunda med utgångspunkt hemmet och … Continue reading
Fille som nackkrage
Fille är ju inte som alla andra hundar. Ikväll agerar han värmande nackkudde åt matte i värmen… då kan han vara så nära, så nära. Fille som aspirerar på att vara katt. Sover på ryggkuddarna i soffan precis som katterna. … Continue reading
Ännu en räddning – en igelkott igen
Såg att Hugo hade något i munnen så jag stoppade honom på farstukvisten innan han kom in med… ännu en igelkott. Kan inte riktigt begripa att han fortsätter att kånka runt med de där stackars sticksiga igelkottarna eller att igelkottarna … Continue reading