Category Archives: Hundar

Igår Bräkne Hoby, idag Floby. Hugo kommer snart vara en berest herre. Den där kroken som lyfte vindkraftverket är ingen liten höna direkt… Hugo är rätt stor men när han sitter bredvid det där monstret ser han ju liten och … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Helikoptershow och Hugo med på jobbet

Efter all kritik att ha lyst med sin frånvaro igår visade Försvaret upp sig idag… vet inte hur många varv de cirklade runt runt runt med den där militärhelikoptern under tiden vi var på site. Det kom dessutom ett jaktplan … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Blir varm i hjärtat

Det värmer hjärtat att bli välkomnad hem med sådan glädje och önskan om närhet. Några timmars sömn nu hoppas jag… med Buddhas timmerstockar som vaggvisa. Imorgon blir det en tripp till Blekinge. Där kommer nästa e.n.o. snurra komma upp. En … Continue reading

Posted in Hundar, Katter, Vindkraft | Leave a comment

Sötsaker och kramgoa hundar

En sockerbomb kanske kan lura bort tröttheten ett tag… fikatajm! Hugo ser till att ha minsta möjliga avstånd nu när matte äntligen är hemma igen, helst kroppskontakt hela tiden… och Fille släpper inte taget…

Posted in Hundar | Leave a comment

Vindkraftverket på plats!

Efter en del om och men så stod det faktiskt där alldeles på egen hand. Det där vindkraftverket som jag faktiskt har del i att det kommit upp. Det första internationella vindkraftverket från e.n.o. energy GmbH, en e.n.o. 92, 2,2 … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Tankspridd..? Nehej, inte jag inte…

Körde tonåringen till bussen och hade tankarna helt på jobbet när jag kom hem. Såg så Fille ute på åkern och lyckades kalla hem honom (kors i taket) men av Buddha syntes inte ett spår. Spottade och svor. In med … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment

Hundglädje

Det här är själva grejen med livet på landet. Att motionera hundarna genom att sitta på trappen och titta på hur kul de har. Som veterinären sa när jag var och lämnade Buddha för kastreringen… om de bara kunde förstå … Continue reading

Posted in Hundar | 2 Comments

Fille på egna äventyr

Hugo och jag tog oss en springtur. Det var Hugos tur idag. Jag har känt av springturen från igår med Fille. Var två veckor sen jag sprang med Fille senast eftersom han varit beordrad vila av veterinären p g a … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning | Leave a comment

Frenetiskt grävande

Undrar jag vad det är som luktar så lockande för att åstadkomma detta frenetiska grävande. Sork? Mullvad? Möss? Ingen dålig håla han åstadkommit Buddha…

Posted in Hundar | Leave a comment

Ihärdig väckarklocka

Hugo är verkligen verkligen ihärdig i sin ambition att få matte att kliva ur sängen. Skulle önska det fanns en snoozeknapp… Idag har vi ändå varit uppe en sväng för en morgonkiss för en dryg timme sen. Hehe, han har … Continue reading

Posted in Hundar | Leave a comment