-
Recent Posts
Recent Comments
- Det börjar likna en trädgård | Haargaard on Pelargoner, pelargoner, pelargoner
- Slog gamla hundgården på fikarasten | Haargaard on Det värsta är slaget i nedre hagen
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
Arkiv
Kategorier
Meta
Tag Archives: Islandshästar
Maja acklimatiserar sig fint
Maja går det i alla fall bra för. Hon acklimatiserar sig fint. Hon börjar bli rätt bundis med Birkir även om det ännu markeras en hel del. De har ätit tillsammans där faktiskt även Loke var med på ett hörn. … Continue reading
Säg den lycka som varar – Audna på djursjukhus
Jaha så här blev det, säg den lycka som varar. En stycke Audna på Djursjukhuset i Slöinge… bara att hoppas på att hon bara är blåslagen och inget värre. Audna blev ju sparkad på förmiddagen när hon tänkte åtgärda sin … Continue reading
Äntligen har Maja kommit hem!
Som jag har väntat och längtat men nu har hon äntligen kommit hem min fina Maja! Har varit lite orolig för hur det skulle gå. Hon har ingen direkt lastvana och lämnar ett föl. Men hon har varit så duktig! … Continue reading
Bara Birkir och Audna ville ha kvällsgott
Det var bara Birkir och Audna som behagade komma in för lite kvällsgottis. Blev desto mer gos med dem. Birkir från Haargaard Audna från Haargaard
Audna sötnöt med rastafrillan
Lillskruttan Audna är för söt med sin lockiga man och pannlugg. En riktig rastafrilla… Birkir är också med på ett hörn. Han är en riktig snygging han med.
Ridturspromenad med Birkir
Det blev ett varv åsnerundan med Birkir i går. Hade laddat med morötter, en lång töm som grimskaft och ett oändligt stort tålamod. Det tog ett par timmar men vi kom runt. Fram tills dess att vi passerat hingsten går … Continue reading
Hösilaget räcker någon dag till
Någon dag till räcker hösilaget… men det går åt i ett rasande tempo även om balen är klädd med nät för att de ska få anstränga sig lite för maten de där hästarna.
Mörker, blåst och regn på tvären
Efter att ha avverkat 10 km löpning med hundarna var det hästarnas tur i mörker, blåst och regn på tvären. Lurade med grannarna i vädret också. Granntösen red Bergthora och jag hade med Skálda. Eftersom grannarna hade bråttom fick fastfrysningsBirkir … Continue reading
Kvällsrunda med handhäst
Försökte ta med Birkir som handhäst när jag skulle rida Bergthora. Det gick hyfsat kanske 200 m. Sen satt jag av och vi tog ett steg i taget 500 m till. Det var väl tålamodsprövande så sen gav jag upp … Continue reading
Posted in #blogg100, Blommor, Islandshästar
Tagged Handhäst, Inridning, Islandshästar
Leave a comment
En tur till havet
Det blev en tur till havet. En fantastiskt vacker eftermiddag. Det var första gången unghästarna Birkir och Skálda var med till havet. Fast Birkir tyckte att det var så läskigt att gå över det där blöta på strandängen så han … Continue reading