Category Archives: Träning

Det blev en ridtur, äntligen!

En underbar kväll med en premiärtur till häst. Det är nog fyra år sen vi var ute på ridtur sist. Äntligen fick jag tummen ur! Hon är en riktigt trevlig häst men hon var trött på slutet, Bergthora… kondisen är … Continue reading

Posted in #blogg100, Islandshästar, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Löpning #32/50 Spring time edition

#32/50 7,6 km. Hade bestämt med tonåringen att det skulle springas ikväll när jag kom hem från jobb, handlande etc. Men han tål tydligen inte regn på tvären så han bangade. Regn gör mig inte så mycket men det där … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #31/50 Spring time edition

#31/50 3,9 km. Här är verkligen aprilväder på hallandsslätten. Halv storm och ömsom, sol ömsom regn. Tonåringen skulle med, sen regnade det då skulle han inte med sen var det sol igen och han skulle med… fick i alla fall … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Leave a comment

Löpning #30/50 Spring time edition

#30/50 12 km. Tonåringen skulle ha följt med på löptur idag men bangade när han väl kom upp. Smått irriterande när jag planerat utifrån det men men det var bara att tänka om. Har varit en hektisk vecka så det … Continue reading

Posted in #blogg100, Islandshästar, Löpning, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment

Löpning #29/50 Spring time edition

#29/50 9,5 km. Hade tänkt mig en vilodag idag för att städa här i rucklet men kom på att det kommer bli allt för många vilodagar resten av veckan p g a hektiskt schema så städningen får jag ta någon … Continue reading

Posted in #blogg100, Islandshästar, Löpning, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment

Löpning #28/50 Spring time edition

#28/50 10,2 km. Tog en födelsedagsrunda. Det går ändå rätt bra nu. Trots eländet med den falska ischiasen och resten av den här skitkroppen. En rätt snabb runda med Fille och faktiskt en rätt snabb runda för att vara en … Continue reading

Posted in #blogg100, Islandshästar, Löpning, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment

Löpning #27/50 Spring time edition

#27/50 4,7 km. #3 att valla tonåring. Fick med lilleman på cykel också. Hela familjen med på löprundan idag alltså, inklusive hundarna. 🙂 Fille och tonåringen öppnade hårt första km. Bara att hänga på. Var riktigt pigg i kroppen idag … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #26/50 Spring time edition

#26/50 4,7 km. Vallade tonåringen en knapp femma. Han har gått omkring som en skruttig gnällande pensionär sen förra rundan men idag var han tillräckligt återställd för ännu en runda. Lyckades hålla nere tempot hyfsat i början så att det … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #25/50 Spring time edition

#25/50 10,1 km. Halvvägs! Hade inte trott jag skulle hinna men hann precis kasta mig ut och springa en mil innan det blev riktigt mörkt. Inte helt skönt i högerbenet men det gick att springa. Inte speciellt skönt nu efteråt … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Löpning #24/50 Spring time edition

#24/50 4,7 km. KORS I TAKET! Döm om min förvåning när jag fick med mig tonåringen på en löprunda. Tvingade även med lilleman på cykel. Tonåringen hängde bakom draghunden Fille i snöret och jag sprang med Hugo i vanligt koppel. … Continue reading

Posted in #blogg100, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment