Category Archives: Hundar

Löpning #17/50 Summer edition

#17/50 3,9 km. Känner mig extremt nöjd med mig själv att jag tar mig ut och springer i värmen. Hundarna blir så lyckliga när de inser att de ska få springa. Helt tokiga… Eftersom det bara skulle bli ett par … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Hamnar alltid i kirskålen…

Igår efter lunchen ute i det härliga sommarvädret råkade jag få syn på pionerna och skulle bara gå dit och ta några kort. Ska bara… blev några timmars krig mot kirskålen.   Den stackars krusbärsbusken som kämpat för sin överlevnad … Continue reading

Posted in Blommor, Hundar, Trädgård | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Löpning #15/50 Summer edition

#15/50 5,7 km. Testade gränser med att ge mig ut och springa bara en timme efter middagen. Skulle köra hem Bea igen efter maten och ville inte köra fram och tillbaka i onödan så det fick bli att packa in … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Tjuvgods

Dagens Huuuugooooo… Räddade stöldgods ute på gårdsplan i form av en visp innan den massakrerades…

Posted in Byrackor, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Han månar om sopsorteringen, Hugo

När jag ändå är inne på Hugotemat… Han har en något oförklarlig faiblesse för att skilja tetror från sina plastkorkar… han är helt enkelt en idog sopsorterare. 🙂 Jag lägger förbrukade mjölkförpackningar etc i återvinningskassen som hänger i hallen. Hugo … Continue reading

Posted in #blogg100, Byrackor, Hundar | Tagged , , | Leave a comment

Det är ett digitalisår i år

Förra våren var här en röten altan. Tanken var att det skulle bli en ny altan men i väntan på att stålarna och orken finns har växtligheten fullkomligt tagit över. Framför allt verkar digitalis tycka att det här är ett … Continue reading

Posted in #blogg100, Blommor, Hundar, Trädgård | Tagged , , | Leave a comment

Det var den planteringen… Huuuugoooo!!!

Blev påmind igår att jag inte fått ner grönsaksfröerna som jag tänkt direktså. Det fick bli sena eftermiddagspasset att göra slag i saken. Jordförbättrade i botten med lite hästgödsel och hösilage som blandades med den gamla jorden som blev kvar. … Continue reading

Posted in #blogg100, Byrackor, Hundar | Tagged , , , , | Leave a comment

Fyrbent sällskap i trädgården

Brukar sällsynt lida brist på sällskap här hemma. Inte heller denna härliga dag. Som sällskap till förmiddagsteet hade Felix först klättershow i pilen för att sen ockupera mitt knä. Sen försökte jag stå ut att sola en stund. Sola måste … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar, Katter | Tagged , , | Leave a comment

Löpning #2/50 Summer edition

#2/50 12,7 km. Har svårt att få mig ut och springa i värmen som är. Tycker det är så skönt när det är varmt och jag slipper frysa men det är plågsamt att springa, riktigt plågsamt. När den interna termostaten … Continue reading

Posted in #blogg100, Hundar, Löpning, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Fille & Hugo, sovstund

Sovstund ute i det varma vädret. Hugo öppnar ett halvt öga. Vad är det som händer..? Bara matte och den där kameran, bara att somna om…

Posted in #blogg100, Hundar | Tagged , | Leave a comment