-
Recent Posts
Recent Comments
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Fågelholk passande för stare uppspikad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Hundar
Löpning #12 & 13 Autumn edition 2014
#12 4,7 km med två hästar och en hund. Det slog mig att jag faktiskt skulle kunna ta med även Melodia på en motionsrunda. Hon är fortfarande inte inriden. Har bara stått i hagen, varit på betäckning eller på sommarbete … Continue reading
Posted in Hundar, Islandshästar, Löpning, Träning
Tagged Hundar, Islandshästar, Löpning, Springtur, Träning
Leave a comment
Galgar är tydligen gott…
Hugo har tråkigt… då fick en galge sätta livet till.
Tugg- och gosHugo
Jaha och Hugo förnekar sig inte… en stekspade mindre i hushållet. Men han är lycklig att matte är hemma igen och åtminstone landar så länge i soffan så att det hinner slängas ut ett par blogginlägg. 🙂
Första kurstillfället på Hugos lydnadskurs
och matte är i chock, fortfarande flera timmar senare. Hade närt en viss oro hur det skulle gå. Hugo har ju en tendens att kunna bli rätt odräglig när han bli uppspelt… Han uppförde sig nästan exemplariskt. Lugn och fin, … Continue reading
Löpning #46/50 Summer edition
#46/50 9,5 km. Första höstdagen, blåsigt, ruggigt och en del regn. Långa tights och långärmad tröja åkte på idag. Verkligen tur att hundarna behöver springa, för min lust att springa är helt väck. Blev ett hyfsat snabbt varv med Fille. … Continue reading
Löpning #45/50 Summer edition
#45/50 9,4 km. Utan hundarna skulle det inte, verkligen INTE, blivit någon löpning ikväll. Det är kanske tur att de håller mig igång… för min egen motivation är död. Sprang iväg med Fille i ett rätt gott väder, 19 grader … Continue reading
Vilken fin present från Hugo… en arg igelkott
Släppte ut hundarna för att nattkissa. Satte mig i soffan för att fortsätta fnula på anbudet jag tänkte få iväg imorgon. Rätt som det är kommer Hugo med fart och kastar fram en fin present till matte i soffan – … Continue reading
Löpning #41/50 Summer edition
#41/50 9,4 km. Äntligen lite svalare tänkte jag och gav mig iväg för ett första varv hemma på slätten med Fille. Så FEL jag hade! Det må ha varit lägre temperatur men behagligare var det INTE. Fortfarande äckligt kvalmigt och … Continue reading
Löpning #36/50 Summer edition
#36/50 5,3 km. Gps:en tycker nog fortfarande att det är lite för varmt… loggade en för kort runda även dag även om det var bättre än förra gången. Det VAR verkligen varmt. Drog iväg strax efter kl 11 för att … Continue reading