Category Archives: Hundar

Undrar vilken katt jag ska vara orolig för

Åkte hem lite tidigare för att sätta mig att läsa detaljplaner. När jag slagit mig ner ute i solen på baksidan kom Hugo. Tittade till lite extra för det såg så konstigt ut. Där satt visst fast en klo strax … Continue reading

Posted in Byrackor, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Det blir en kväll med jobb i soffan

Det är mycket nu… får bli en kväll i soffan med jobb. Det är åtminstone en drös pälsbeklädda som är nöjda med det… äntligen är matte hemma och nära. Det blev lite ommöblering. Det känns när x antal kilo Hugo … Continue reading

Posted in Hundar, Katter | Tagged , | Leave a comment

Marodörer till byrackor

Vadå..? Hur menar du nu matte..? Skulle VI vara skyldiga till att ha dragit ner och dödat din kudde och ytterligare en ruta fyllning i täcket..? Näää… Där fick jag för att jag skulle vara redig och vädra täcke och … Continue reading

Posted in Byrackor, Hundar | Tagged , | 1 Comment

Så oskyldiga så… de där byrackorna

Ibland är de där hundarna bara så där underbart goa. Det är bra att påminna mig om när pennor fått sätta livet till. Eller blommor farit med fart i golvet…

Posted in Byrackor, Hundar | Tagged , | Leave a comment

Hundarna hade visst roat sig när jag läste för elvaåringen

Det är inte första gången jag får påminna mig om hur roligt det är med det där att ha djur… egentligen. När jag kom ner igen efter att ha nattat och läst ett kapitel i Harry Potter och den flammande … Continue reading

Posted in Byrackor, Hundar | Tagged , | Leave a comment

En hel helg med Gerard O´Shea

Hugo är helt slut efter två dagar med kurs för Gerard O´Shea. Själv är jag ännu mer slut efter tre dagars matning. Började med fyra timmar Dog Management i fredags kväll utan hund. Sen fyra intensiva timmar i går och … Continue reading

Posted in Hundar | Tagged | Leave a comment

Löpning #18/50 Vinter 2014/2015

#18/50 5,4 km. Var iväg hela förmiddagen på träning med Hugo så han fick stå över sin springtur idag. Han var färdigaktiverad.  Tur var det för idag var det inget väder för veklingar igen. Piskande snö nästan på tvären som … Continue reading

Posted in Hundar, Löpning, Träning | Tagged , , , | Leave a comment

Varannan katternas, varannan hundarnas

Det blev en jobbardag hemma p g a stormen. Var nog ett klokt val med tanke på hur det friskar i. Känns onödigt att vara ute i sånt här väder om det absolut inte behövs. Dagens sällskapliga men tysta kollegor … Continue reading

Posted in Hundar, Katter | Tagged , | Leave a comment

Halv storm på gång

Efter Gudrun drog förbi blir jag alltid nojjig när det varnas för storm. Här vankas åtminstone halv storm i byarna enligt prognoserna. Blåser på gör det redan nu och har gjort ett bra tag. Oroligt värre! Känns inte alls bra … Continue reading

Posted in Hundar, Katter | Tagged , | Leave a comment

Det här otyget med nyårsraketer

Alltså det här otyget med nyårsraketer eller raketer och smällare rent generellt. Kan det inte bara ta och försvinna för gott. Tänk vad många djur och även människor som far illa av det förutom att det kostar pengar och innebär … Continue reading

Posted in Hundar | Tagged , | Leave a comment