-
Recent Posts
Recent Comments
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Fågelholk passande för stare uppspikad
Arkiv
Kategorier
Meta
Category Archives: Hundar
Undrar vilken katt jag ska vara orolig för
Åkte hem lite tidigare för att sätta mig att läsa detaljplaner. När jag slagit mig ner ute i solen på baksidan kom Hugo. Tittade till lite extra för det såg så konstigt ut. Där satt visst fast en klo strax … Continue reading
Det blir en kväll med jobb i soffan
Det är mycket nu… får bli en kväll i soffan med jobb. Det är åtminstone en drös pälsbeklädda som är nöjda med det… äntligen är matte hemma och nära. Det blev lite ommöblering. Det känns när x antal kilo Hugo … Continue reading
Marodörer till byrackor
Vadå..? Hur menar du nu matte..? Skulle VI vara skyldiga till att ha dragit ner och dödat din kudde och ytterligare en ruta fyllning i täcket..? Näää… Där fick jag för att jag skulle vara redig och vädra täcke och … Continue reading
Så oskyldiga så… de där byrackorna
Ibland är de där hundarna bara så där underbart goa. Det är bra att påminna mig om när pennor fått sätta livet till. Eller blommor farit med fart i golvet…
Hundarna hade visst roat sig när jag läste för elvaåringen
Det är inte första gången jag får påminna mig om hur roligt det är med det där att ha djur… egentligen. När jag kom ner igen efter att ha nattat och läst ett kapitel i Harry Potter och den flammande … Continue reading
En hel helg med Gerard O´Shea
Hugo är helt slut efter två dagar med kurs för Gerard O´Shea. Själv är jag ännu mer slut efter tre dagars matning. Började med fyra timmar Dog Management i fredags kväll utan hund. Sen fyra intensiva timmar i går och … Continue reading
Löpning #18/50 Vinter 2014/2015
#18/50 5,4 km. Var iväg hela förmiddagen på träning med Hugo så han fick stå över sin springtur idag. Han var färdigaktiverad. Tur var det för idag var det inget väder för veklingar igen. Piskande snö nästan på tvären som … Continue reading
Varannan katternas, varannan hundarnas
Det blev en jobbardag hemma p g a stormen. Var nog ett klokt val med tanke på hur det friskar i. Känns onödigt att vara ute i sånt här väder om det absolut inte behövs. Dagens sällskapliga men tysta kollegor … Continue reading
Halv storm på gång
Efter Gudrun drog förbi blir jag alltid nojjig när det varnas för storm. Här vankas åtminstone halv storm i byarna enligt prognoserna. Blåser på gör det redan nu och har gjort ett bra tag. Oroligt värre! Känns inte alls bra … Continue reading
Det här otyget med nyårsraketer
Alltså det här otyget med nyårsraketer eller raketer och smällare rent generellt. Kan det inte bara ta och försvinna för gott. Tänk vad många djur och även människor som far illa av det förutom att det kostar pengar och innebär … Continue reading