Det här kom med hem idag
efter ett besök på Göteborgs Lakrits & Chokladfestival. Fanns mycket gott att smaka på och till min förvåning rätt mycket att inte smaka på eller att utställarna stod och tjuvhöll på smakproven bakom disken. Så där så att jag kände mig besvärlig för att jag ville smaka eller att jag helt enkelt struntade i att smaka. Skulle kunna tänka mig att de är där för att skapa ett intresse för sin produkt eller produkter och sälja. Både att sälja där och då men kanske framför allt att skapa en kundkrets som återkommer flera gånger. Det borde vara det som långsiktigt är bäst för affärerna. Många som misslyckades med det idag och hittar jag något jag verkligen tycker om är jag en presumtiv återkommande storkund… #fail. Det fanns också en hel del som faktiskt lyckades. Grattis till er och må ni ha en lysande framtid, ni har förstått det där med kundvård!
http://www.goteborgslakritsfestival.se/index.html
Kommentarer
No Trackbacks.