Fortsätter med devisen rensa en kvadratmeter i taget, så blir det allt mer ordning och lättskött i Rucklet. Det har legat en knövlig rulle Gunnebonät i trädgården i några år som jag inte kommit mig för att ta reda på. Idag skulle det tillverkas en grind till hagen vid rishäcken så då behövdes det där nätet. Det blev alltså till att försöka rensa fram rullen från allt ogräs som växt in i nätet. När nätet var framrensat krattades det till lite och försökte hjälpligt att fylla upp hålan där Razzla grävt. Det är ingen idé att försöka rensa bort ogräset. Kör på alternativet håll ogräset kort så tar förhoppningsvis gräset över så småningom.
-
Recent Posts
Recent Comments
- Försöker återta trädgården | Haargaard on Monsterhonungsrosen har fått sig en rejäl omgång
- Räfsat och kört gräsklipparen | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Det värsta är slaget i nedre hagen | Haargaard on Lien får jobba nu när den är knackad
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Tomatplantorna lever ett hårt liv i Rucklet
- Fågelbad och tomatplantor | Haargaard on Fågelholk passande för stare uppspikad
Arkiv
Kategorier
Meta




Kommentarer
No Trackbacks.