Tvingade upp 23an kl 8 på hans lediga dag för att hjälpa till att hämta hem en skadad Audna från sommarbetet. Hon gick snällt på hästtransporten. På eftermidagen dök veterinären upp. Det var ett fult, djupt och varande sår på insidan av höger bakkota. Hon tempades och hade lite feber. Ett bakterieprov togs och såret tvättades rent men Audna fick somna ordentligt innan det gick att tvätta. Hon var väldigt rädd om det där såret. Förutom att själva såret ömmar verkar hon relativt opåverkad. Inte mycket till hälta. Blev väldigt orolig när jag fick bilder på hur det såg ut i går kväll. Som tur är verkar det ha tagit i mjukdelarna, skönt det! Utlåtandet blev att det ser värre ut än vad det är. Antibiotika i sju dagar och hålla koll på temp och sår blev ordinationen.
-
Recent Posts
Recent Comments
- En skitnöjd Ruth med stöldgods | Haargaard on En gäst i hundpensionatet
- Gick loss på smörblommorna med lien | Haargaard on Liekurs med Jenny/Naturmark
- Liekurs med Jenny/Naturmark | Haargaard on Gick en kurs i att slå med lie
- Intrasslad stängselhärva | Haargaard on Rishäck i vardande
- Förvaltar mammas vana att plocka enkla buketter | Haargaard on Sov gott mamma
Arkiv
Kategorier
Meta
![IMG_5764[1]](https://haargaard.se/wp-content/uploads/2017/06/IMG_57641-300x225.jpg)
![IMG_5765[1]](https://haargaard.se/wp-content/uploads/2017/06/IMG_57651-300x225.jpg)
![IMG_5768[1]](https://haargaard.se/wp-content/uploads/2017/06/IMG_57681-300x225.jpg)
![IMG_5778[1]](https://haargaard.se/wp-content/uploads/2017/06/IMG_57781-300x225.jpg)
![IMG_5775[1]](https://haargaard.se/wp-content/uploads/2017/06/IMG_57751-300x225.jpg)
Pingback: Audnas sår läker fint | Haargaard
Pingback: Audnas sår med torr fin sårskorpa | Haargaard